2009. november 13., péntek

Twitter termékelőnyök, miért szeretjük a Twittert?

Sokan sokat írtak már a twitterről, de magyarul a legfontosabb előnyeit még nem láttam összeszedve. Ezért most erre tettem kísérletet:

1. Gyors információ (idő dimenzió)
Real time, azaz azonnal közölhetünk információt, amint a publikálásra szánt esemény megtörténik. Ezzel a mai kor talán egyik legfontosabb követelményének tesz eleget, gyors. A gyorsasághoz hozzátartozik az is, hogy az infók rövidek. Egy üzenet 140 karakter, így az egész könnyen emészthető.

2. Információ bárhonnan (tér dimenzió)
Ha hozzáférsz a nethez, vagy van mobiltelefonod, és olyan helyen vagy, ahol ezek működnek, akkor tudsz publikálni a twitteren. Korunk másik nagy kihívásának tesz eleget, lerövidíti a távolságokat.

3. Kölcsönös információáramlás
Nem csak fogadni tudsz információt, hanem adni is. Ez az internetes, webkettes kommunikáció egyik kiemelkedő előnye a klasszikus kommunikációs csatornákkal szemben. Az embereknek szimpatikus, ha megmutathatják magukat és elmondhatják véleményüket.

4. Egyedi információ(k) (személyre szabott)
Olyan információhoz férhetsz hozzá, amihez csak kevesen (csak azok, akik ugyanazt a csatornamixet követik, mint te). Te állítod össze, hogy kiket követsz, így szelektálod az infókat. Csatlakozhatsz olyan csatornákhoz, amelyek neked fontosak, és azoktól gyorsan kapsz infókat. Lehet, hogy egy infó másoknak nem mond sokat (pl. meghívás egy személyes találkozóra), de neked nagyon fontos.

5. Nyilvános információ (hozzáférhetőség)
Igaz lehet korlátozni, hogy ki férjen hozzá egy csatornához, de a legtöbb twitter csatorna nyilvános.

6. Kategorizálható információk (listázhatóság)
Óriási tömegű információ áramlik a twitteren, de a listák által tudsz kategorizálni. Így az egyes témákra külön fókuszálhatsz.

7. Írásbeliség (követhetőség)
Verba volent, scripta manent. Mondották a rómaiak. Az írásos forma miatt követhető. (Előny a telefóniával szemben, ahol ugye a szó elszáll...)

8. Mérhetőség
Különböző twitteres alkalmazások segítségével mérheted magad. Mennyire népszerű a twitteroldalad, mennyire nagy a befolyásod. Ilyenek pl. http://klout.com/http://twitter.grader.com/. A jó mérhetőség általában elmondható az online dolgokról, ellentétben egy csomó offline eszközzel.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése