Ismerve a nagyobb politikai közvéleménykutatók legfrissebb adatait meglepően hangzik a címsor, és be kell vallanom, nem is a Magyar Országgyűlésről van szó. Eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha a twitteren folytatott politikai aktivitás határozná meg a pártok népszerűségét.
Jelenleg a magyar twitter jelentős részét a véleményvezérek, bloggerek, innovátorok, geekek alkotják, akik zömmel fiatalok és magasabb végzettségűek. Ha közülük a pártokat követők több mint 85%-a nem jelenlegi parlamenti pártot követ, miközben a parlamenti pártok a twitteres magyar pártkommunikáció 56% vallhatják magukénak, akkor (bármennyire is nem reprezentatív és ilyen-olyan torzulásokkal teli ez a felmérés) kimondhatjuk, hogy a jelenlegi vezető politikai elittel szemben ez egy jelentős értelmiségi kritika...
Választási modell
Eredmények
Tanulság
Jelenleg a magyar twitter jelentős részét a véleményvezérek, bloggerek, innovátorok, geekek alkotják, akik zömmel fiatalok és magasabb végzettségűek. Ha közülük a pártokat követők több mint 85%-a nem jelenlegi parlamenti pártot követ, miközben a parlamenti pártok a twitteres magyar pártkommunikáció 56% vallhatják magukénak, akkor (bármennyire is nem reprezentatív és ilyen-olyan torzulásokkal teli ez a felmérés) kimondhatjuk, hogy a jelenlegi vezető politikai elittel szemben ez egy jelentős értelmiségi kritika...
Az Aktivitás oszlop mit jelent? Miért inaktív az LMP?
VálaszTörlésnekem tul aktiv is az LMP, FB -n es twitteren is :)
VálaszTörlésaz sem veletlen,h miret a lib es a zold az ami neten aktivabb.
A zöld azért az, mert nincs pénze, viszont van esze :-).
VálaszTörlésEz az egy követő=egy szavazat rendszer rég rossz. Csomó embernek több szavazata volt, csak mert több pártot is követ.
VálaszTörlés@iii Az aktivitás oszlop tulajdonképpen azt jelölné, hogy melyik párt kommunikál folyamatosan a twitteren. De valahogy félrecsúsztak abban az oszlopban az adatok. A többi stimmel. Hamarosan kijavítom.
VálaszTörlés@Söge Valóban torzít a modell ebben a tekintetben, de érzésem szerint a nagyságrendeket aránylag jól érzékelteti. Valahol beszédes, hogy a kisebb pártok aktív kommunikációval egy aránylag nagyobb közösség érdeklődését fenn tudják tartani, a FIDESZ, napjaink legnagyobb szimpatizáns táborával rendelkező pártja a legaktívabb magyar twitteres pártkommunikációval mindössze 29 követő érdeklődését tartja fenn, az MSZP tulajdonképpen zéró twitteres kommunikációval majdnem ugyanennyit.
VálaszTörlésHát akkor LMP-t a Parlamentbe, aztán majd meglátjuk, hogy kivel kötünk szövetséget :)
VálaszTörlésaz alsójobbnak nagyon kiterjedt infokomm. hálózata van, nem szorulnak a twitterre.
VálaszTörlésLMP (SZDSZ-2) egy nagy kamukéró.
VálaszTörlésA libsik élgárdája leszerepelt, újra csomagolva akarják a megtéveszthető bizonytalanoknak eladni. Szánalmas.
Szerintem a legviccesebb tanulság, hogy a nagyjából a tényleges várható parlament inverze jött ki: a zöld vonal felettiek nem jutnak be, az alattiak nagyrészt igen. Vagyis ha pártot indítasz, ne twittelj! :-)
VálaszTörlésEgyébként hasonló módszerrel készült a Google Pártfigyelő:
http://partfigyelo.bitfeldolgozo.hu/
Még nincs teljesen kész, de akit érdekel a folytatás, kövessen Twitteren:
http://twitter.com/partfigyelo
@Google Pártfigyelő Szuper ez a táblázat! Érdekes lenne az egyes onlinecikkeket, ahol említik a pártnevet egy oldalletöltési adattal súlyozni, persze ehhez ismerni kellene az összes itt szereplő médium látogatottsági adatát... Illetve a pozitív és a negatív kontextusú cikkeket is meg lehetne különböztetni, igaz ez sem könnyű. Mondjuk így is érdekes következtetések vonhatók le. Érdekes, hogy a Kurucinfo az SZDSZ-t, a Népszabi a FIDESZT, a Magyar Nemzet Online meg az MSZP-t emlegeti legtöbbször :-)
VálaszTörlésinkább a fantáziátlan névtelen (bér?)kommentelők a szánalmasak, akik lassan egy év óta nem fáradnak bele a kettővel fentebbi fasságnak a mindenhova bekommentelésébe.
VálaszTörlés@Marketingmask: A látogatottságot ki lehetne váltani az egyes domain-ek teljes Alexa reach-ével (jelenleg a teljes átlag az indexelt oldalak számával súlyoz). A kontextust elemezni... na, az már necces. :-) A jelenlegi verzió leginkább a kis pártok szempontjából érdekes, ahol még az a kérdés, hogy meg tudnak-e bárhol is jelenni, nem az, hogy jót vagy rosszat mondanak-e róluk.
VálaszTörlésA VSZ nagy marketing kommandója ismét hatalmas húzásokat csinált, hiszen több napja a vízcsapból is ők jönnek. Miniszterelnök jelöltjük miatt és celebjeik segítségével,jól veszik az akadályokat. Így, százmilliókat spórolnak a kampányon és egyre népszerűbbek.Nagyon jönnek fel.A Twitteren már szerintem elsők lehetnek.(Naponta kapom)
VálaszTörlésJa a VSZ a Vállalkozók Szövetsége.
VálaszTörléswww.vallalkozokszovetsege.com