2009. október 3., szombat

Az onlinemarketing költészete, google adwords és a twitter


Ha korlátok közé szorítunk valamit, azzal két dolog történik egyszerre:

  • leszűkül a mozgástere,
  • kapaszkodhat egy korlátba.
Az onlinemarketing az elsőt nem nagyon szereti, a másodikat viszont minden bizonnyal szeretné kihasználni. Az internet területén talán a két legnépszerűbb ilyen "korlát" a google adwords és a twitter.

A google fizetett keresési találatai a címsorban 25 karaktert engedélyez (kék aláhúzott), a szöveges részben kétszer 35-öt (fekete), illetve a megjelenített linknél szintén 35-öt (zöld).


Lényege, hogy bizonyos előre kijelölt kulcsszavakat szponzorál a hirdető, amelyek a keresőbe való beírásakor a szponzorált hirdetések között feljön egy hasonló kis szövegdobozka, mint amilyen a képen látszik. Rákattintva egy hirdető által megadott oldalra jut a user.

A másik ilyen tömör hirdetési lehetőséget biztosító felület a twitter. Ez egy mikroblog, ahol 140 karakter áll rendelkezésre az örökkévalósághoz. Tulajdonképpen a regisztráló egy hírcsatornát hoz létre, ahol ő közzétevő és fogadó is egyben. Ha valakinek feliratkozunk a csatornájára, akkor láthatjuk az általa szerkesztett twitteket, amelyek kb. így néznek ki.



A 140 karakterben lehet közzétenni linkeket is, amelyeket a twitter összetömörít, így több szöveget lehet melléjük írni. Előszeretettel használják netes újságírók a belinkeléses megoldát a legfrissebb cikkek közzétételére, igaz így a normál szöveges rész még kevesebb, mint 140 leütés. Tulajdonképpen bárki, aki el akar vezetni egy másik internetes oldalra, az használhatja ezt a megoldást arra, hogy egy ilyen rövidke tartalmat egy másik online lokáción kibontson. Persze jópáran csak egyszerűen elcsiripelik, hogy mi történt velük minden második percben kicsit szétspamelve az étert, ez is egy módszer az imidzsépítésre. Zimány Atomfizikusleszek Linda is ezzel a módszerrel tudatja rajongóit arról, hogy tétova topánkái mikor gázolnak át a Gucci üzlet küszöbén.

Marketing szempontból általában mindkét tömör, szöveges eszköz leginkább azt a célt szolgálja, hogy minimális tartalomba ágyazott maximális mondanivalóval usereket egy mélyebb tartalom elérésére sarkalljunk. Egy kicsit az egész emlékeztet a manapság Európában is egyre népszerűbb haiku műfajra, amely egy olyan háromsoros japán vers, ami soronként 5-7-5 szótagban egy nagyon tömör tartalmat közöl, alkalmasint kicsit blickfangosan.

Szóval, a szövegírók új kihíváshoz jutnak a mai világban, ami felfogható egy újfajta reklámköltészetnek is. Hogy napjaink webtrubadúrjai mennyire művésziek, illetve milyen mértékben fűzfapoéták, azt az internet ezer fejű cézárja, a userek csoportja eldönti.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése