"Kedves Szerencsétlenek!
Ha kevesebb a pénzetek a válság miatt, kicsit hülyék vagytok, de szeretnétek felnézni egy igazi balfácánra, akit nyüstöl a köcsög főnöke, mint ahogy titeket is, és csak azért nem borítjátok rá az asztalt, mert nem találnátok melót, ha kirúgna titeket, akkor gyertek be a Burger Kingbe, és vegyetek nyomi menüt!
Burger King, ahol szeretjük a nyomikat"
Tulajdonképpen ezt üzeni számomra a Burger King legújabb kampánya, amibe belebotlunk plakáton, TV-ben, interneten, eladáshelyen egyaránt. Nekem személy szerint nagyon nem tetszett, és az ismerőseimtől is csak negatív kritikát kaptam, gondoltam körülnézek a neten, hátha találok róla pár jó véleményt. Nos, ez így is történt.
A pozitív megítélés empirikus elemzését szeretném közzétenni, azok két fő csapásirányt követnek:
- Vagy tőszavak használata emotikonokkal: "Ernő :-)))))))))))))))))"
- Vagy bedőlés a reklámban hallott losungok valamelyikének: "Tényleg, ez a reklám olcsóbb lehetett, hiszen milyen egyszerű."
Nos, elnézve a kampány intenzitását 80-100 millió alaphangon lehetett a média + a kreatív költség. Általában a médiafelületek egy ilyen típusú kampányban azért sokkal jobban viszik a pénzt, mint magának a kreatívnak az elkészítése. Megy a TV-ben, plakátot is láttam, a Burger King honlapján is megjelent, az eladáshelyen is kitették, szóval, adnak az érzésnek rendesen.
Apropó, egy ilyet az Oktogonnál lévő éttermüknél mgörökítettem, íme:
A jó ég tudja, hogy a hajon lévő fehér korparétegnek tűnő elárazott glória tudatosan akar passzolni az olcsó stílushoz, vagy Ernő csorba ollóval vágta körbe magát, esetleg épp lefagyott a Photoshop...
A Youtube-ra feltett videó feltöltési dátuma szerint szeptember 1-jén indulhatott a kampány, 20 nap alatt 8100 ember volt kíváncsi rá itt, a Videán ezen felül még 900. Az ember úgy érezné, virálban talán nagyobb létjogosultsága lett volna egy hasonló szpotnak, de ez az út az ottani marketinges csapatban nem merült fel, vagy már nem volt rá kapacitás. Pedig a videófeltöltőkre nem a 30 másodperces opuszt töltöttek fel, ott dupla idővel büntet a burgerkirály
A Youtube-os kommenteket olvasva (30 db) 8 nyilatkozik pozitívan vagy semlegesen, 22 pedig inkább fintorogva, kicsik a számok, de ez is mond valamit azért az általános hangulatról.
Egy Burger Kinges eladó is ír a hozzászólók között (Talán aranybillentyűjű kommentelőnk lesz a következő reklám sztárja.), ő arról számol be, hogy a betévedők elég nagy százalékban kérik az Ernő menüt, a skót ajánlat azóta visszaesett. Persze a végelszámolást azért megnézném, mennyit hoz Ernő hosszú távon a márkának.
A célcsoportot tekintve eléggé lefelé pozicionál a Burger King, ugye válság van, az emberek csóróbbak lesznek, elvesztik a munkájukat, vagy úgy érzik, hogy közel állnak ehhez, hát, szóljunk hozzájuk, a válság veszteseihez! Persze az emberek nem szeretik, ha ezt tudják róluk, és nem is szeretik elhinni magukról, hogy vesztesek. Mit ér el a Burger King ezzel a húzásával? Talán akiknek a lelkét igazán megérintette Ernő és mondanivalója, azok bemennek a Mekibe, és azzal boldogítják az ottani kiszolgálókat, hogy kérnek egy Ernő menüt...
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése